Σάββατο 26 Ιουνίου 2010

Μήπως είμαι αντιδραστική;

...ή έχουμε παραχωρήσει το γήπεδο στους φασίστες;

Της Μαρίνας Βήχου.

Τους τελευταίους μήνες ειλικρινά αναρωτιέμαι μήπως έχω γίνει αντιδραστική επειδή δεν θέλω την υποβάθμιση που χρόνια τώρα βιώνω ως πολίτης του κέντρου -με την ευρύτερή του έννοια- αυτής της πόλης και πιο συγκεκριμένα της περιοχής που περικλείεται από τις πλατείες Βικτωρίας, Αμερικής και Αγίου Παντελεήμονα. Να σας ομολογήσω ακόμα ότι δύο φορές τη χρονιά που μας πέρασε έκανα τη σκέψη να φύγω από την περιοχή, αφού δεν είμαι ούτε με τους φασίστες ούτε με την υποβάθμιση και την γκετοποίηση που σταδιακά ενισχύεται εξαιτίας της υποβάθμισης.

Μήπως είμαι αντιδραστική που θέλω να νιώθω ασφάλεια όταν κυκλοφορώ στην περιοχή μου και στο κέντρο της πόλης όπου είμαι αναγκασμένη να προσέχω τι κουβαλώ στην τσάντα μου, γιατί ήδη μου έχουν μια φορά κλέψει το πορτοφόλι και μια άλλη το κινητό μου;


Μήπως είμαι παρανοϊκή που, όταν τα βράδια επιστρέφω μόνη μου στο σπίτι, όπως και πολλοί άλλοι συμπολίτες μου έχω καταστρώσει σχέδιο από ποιους δρόμους θα περάσω, ώστε αν δω κάποια ύποπτη κίνηση πίσω μου να χωθώ στο πλησιέστερο εστιατόριο, μίνι μάρκετ που διανυκτερεύει ή κωλόμπαρο (στην περιοχή μου δεν υπάρχουν δυστυχώς εναλλακτικά μπαρ);

Μήπως είμαι αντιδραστική που θέλω οι πλατείες στην περιοχή μου να μην κατακλύζονται από το παραεμπόριο, όπως δεν θέλω να κατακλύζονται και από τα τραπεζοκαθίσματα, αλλά αντίθετα να υπάρχουν παγκάκια για τον κόσμο και ελεύθερος χώρος για τα παιδιά να κάνουν ποδήλατο. Γιατί, ξέρετε, τα παιδιά στην περιοχή μου δεν έχουν τη δυνατότητα οι γονείς τους να τα πηγαίνουν σε παιδότοπους και σε Allou Fun Park, όπως είχα εγώ τη δυνατότητα να πηγαίνω τον γιο μου.Μήπως είμαι επίσης αντιδραστική που δεν θέλω οι πλατείες και οι δρόμοι στην περιοχή μου να βρομάνε λες και είναι δημόσια ουρητήρια, καθώς αλκοολικοί και άστεγοι μην έχοντας άλλη επιλογή (οι δημόσιες τουαλέτες είναι ανύπαρκτες ή κλειστές και στις καφετέριες της περιοχής δεν τους δέχονται) τις χρησιμοποιούν μ’ αυτόν τον τρόπο;

Μήπως είμαι αντιδραστική που δεν θέλω η οδός Φυλής, που είναι παράλληλη με το δικό μου δρόμο, να έχει μετατραπεί σε οδό μπουρδέλων με ορισμένα οικοδομικά τετράγωνά της να φιλοξενούν και πέντε-έξι «μαγαζιά» και κάποιες φορές μεσοτοιχία με παιδικούς σταθμούς και φροντιστήρια;

Μήπως είμαι αντιδραστική που δεν θέλω οι έμποροι των ναρκωτικών και τα θύματά τους και το trafficking των Αφρικανών γυναικών να διεξάγεται στην περιοχή μου, γιατί αυτό και την υποβαθμίζει περαιτέρω και αποτελεί αφορμή κάθε τρεις και λίγο για συμπλοκές μεταξύ αντίπαλων ομάδων της μαφίας; Ο κατάλογος θα μπορούσε να είναι και μακρύτερος αλλά σταματώ εδώ γιατί πιστεύω ότι σας έβαλα στο κλίμα. Θα μου πείτε ίσως «ναι, μα ξέρεις η οικονομική κρίση, οι πόλεμοι, το μεταναστευτικό ρεύμα...». Φυσικά και τα ξέρω, αλλά τίποτα απ’ όλα αυτά δεν δικαιολογεί την αδιαφορία και αδράνεια της κεντρικής και τοπικής εξουσίας που εδώ και 20 τουλάχιστον χρόνια έχει αφήσει την περιοχή μου σ’ αυτή την κατάσταση.

Επίσης όμως και η Αριστερά έχει τεράστιες ευθύνες γιατί το κενό της εξουσίας άφησε να το καλύψει ο φασισμός και η τρομοκρατία στην περιοχή, θεωρώντας ίσως -λέω ίσως- ότι είναι μπανάλ το να οργανώσεις μια διαδήλωση για να λειτουργήσουν κάποιες δημόσιες τουαλέτες, να ανοίξει μια παιδική χαρά, όπως αυτή του Αγίου Παντελεήμονα, ή να φτιαχτεί ένας ξενώνας για τους άστεγους μετανάστες της περιοχής.

Όσο όμως η Αριστερά δεν βλέπει κατάματα την πραγματικότητα και αρκείται σε πολιτικοοικονομικές αναλύσεις και αντιρατσιστικές εκδηλώσεις τόσο οι φασίστες θα τρίβουν τα χέρια τους γιατί θα νιώθουν το γήπεδο δικό τους, θα εξαπλώνουν τη δράση τους και ο κόσμος -Έλληνες και ένα μέρος των μεταναστών- είτε θα τους επικροτεί είτε θα κλείνεται στα σπίτια του είτε, όποιοι μπορούν, θα φεύγουν. Προτάσεις για την αναβάθμιση της περιοχής και κινητοποίηση του κόσμου πάνω σ’ αυτές είναι η λύση, και η Κίνηση Κατοίκων 6ου Διαμερίσματος στην οποία ανήκω αυτό το στοίχημα έχει βάλει. Γιατί στη ζωή μας εκτός από το ψωμί έχουμε ανάγκη και τα τριαντάφυλλα.

Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ, 26/6

1 σχόλιο:

  1. Πολύ ωραία τα λέει η κυρία Βήχου. Έχω μόνο να προσθέσω πως θα πρέπει να χρησιμοποιείται με μεγαλύτερη προσοχή ο όρος "φασίστες", και "φασισμός" καθώς συνηθίζεται να χρεώνεται μόνο στο δεξιωθέν κομμάτι του πολιτικού φάσματος. Για μένα φασίστες υπάρχουν και στην αριστερά. Δεν ξέρω πως αλλιώς θα μπορούσε να χαρακτηριστούν οι οπαδοί των ομάδων αριστεριστών που επιβάλλουν με τη βία τις απόψεις τους για την πολιτική και την κοινωνία στα πανεπιστήμια και στις γειτονιές μας. Το πρόβλημα της εγκληματικότητας των μεταναστών είναι πλέον αδύνατο να παραβλεφθεί. Όσο και να θέλει κάποιος να το κουκουλώσει είναι πλέον ολοφάνερο στους δρόμους του κέντρου της Αθήνας. Αναρωτιέμαι γιατί δεν δημοσιεύονται τα σχετικά στατιστικά της αστυνομίας. Ονομάζομαι Απόστολος Μακρής, έχω τρία παιδιά, μένω μόνιμα στην Κυψέλη και υποστηρίζω και δρω με το Λ.Α.Ο.Σ. Κυψέλης. Δεν θεωρώ τις απόψεις τις δικές μου και του κόμματός μου ακραίες για το θέμα των μεταναστών. Εδώ και πολύ καιρό διαμαρτυρόμαστε για αυτό το ζήτημα. Κανένα πολιτικό κόμμα εκτός από το ΛΑΟΣ δεν έδωσε τη δέουσα σημασία στο πρόβλημα των μεταναστών. Αυτός είναι και ο σοβαρότερος λόγος που εγώ βρίσκομαι σε αυτό το κόμμα, και αν φύγω κάποτε μάλλον αυτός θα είναι πάλι. Γνωρίζω πολλούς μετανάστες που έχουν τις ίδιες απόψεις με εμένα για περιορισμό και έλεγχο της μετανάστευσης. Οι άνθρωποι που έχουν καταφέρει να ενσωματωθούν μέσα από την εργασία και την εκπαίδευση στη χώρα μας νιώθουν θυμό και απόγνωση από την κατάσταση που επικρατεί στην περιοχή μας. Είναι ολοφάνερο πως δεν μπορούν να ενσωματωθούν άλλοι μετανάστες. Δεν σηκώνει άλλους τουλάχιστον η περιοχή μας. Ας το καταλάβουν οι πολιτικοί και οι πολίτες κυρίως της περιοχής μας και ας ενώσουμε τις δυνάμεις μας. Ας σχηματίσουμε μια ομάδα πίεσης για την ενεργοποίηση πολιτικών ελέγχου του φαινομένου της μετανάστευσης και των επιπτώσεών του. Για να το κάνουμε αυτό δεν χρειάζεται να απαρνηθούμε τις ιδεολογικές μας πεποιθήσεις. Ας καταλάβουν τα κόμματα πως εκτός από την ιδεολογία και την οικονομία υπάρχει λαός, δηλαδή ψυχές και ζωές ανθρώπων. Στην προκειμένη περίπτωση Ελλήνων ανθρώπων που έχουν συγκεκριμένα δικαιώματα και συμφέροντα στον τόπο τους για ζωή, περιουσία, ασφάλεια, εργασία και αξιοπρέπεια. Δεν είναι δίκαιο για τον ελληνικό λαό να θυσιάζονται αυτά τα δικαιώματά του για την εξυπηρέτηση οποιοδήποτε ιδεολογικών ή μακροοικονομικών στόχων. Αντιθέτως, είναι άδικο και ανήθικο για αυτό πρέπει οι πολίτες να αντιδρούν. Μπράβο, λοιπόν, στην κυρία Βήχου που αρχίζει να σκέφτεται "αντιδραστικά", αν και στην προκειμένη περίπτωση ταιριάζει μάλλον "ο κοινός νους".

    Απόστολος Μακρής

    ΑπάντησηΔιαγραφή