Ένα στα τρία ευρώ που ξοδεύουν οι καταναλωτές για είδη ένδυσης και αξεσουάρ πάνε στα προϊόντα-μαϊμούδες που κυκλοφορούν «ελεύθερα» στο κέντρο της Αθήνας. Πώς γίνεται αυτό; Η Αλεξάνδρα Χαΐνη αναζητά την άκρη του νήματος.
Σάββατο, 12 το μεσημέρι, Ερμού και πλατείας Συντάγματος. Αντιπολεμικό συλλαλητήριο. Ντουντούκες και «Give peace a chance» στη διαπασών. Στέκομαι στη γωνία έξω από τα McDonald's και περιμένω τον Μοχάμεντ, έναν μικροπωλητή που είχα γνωρίσει παλιότερα. Όπου κι αν γυρίσω, προσπερνώντας με δυσκολία τον κόσμο που έχει κατέβει για ψώνια και τους διαδηλωτές, βλέπω λευκά σεντόνια απλωμένα στο πεζοδρόμιο, γεμάτα τσάντες, τσαντάκια κι άλλα «επώνυμα» αξεσουάρ. Εδώ και αρκετή ώρα κάποιος προσπαθεί να μου πουλήσει μια βαλίτσα «Lοuis Vuitton». Ξεκινάει από τα 100 ευρώ, και ένα τέταρτο μετά, αφού έχει ήδη μετακομίσει την πραμάτεια του δίπλα μου, έχει (από μόνος του) κατεβάσει την τιμή στα 25. Του λέω ότι έχω δουλειά και δεν μπορώ να κουβαλάω ολόκληρη βαλίτσα και ότι θα γυρίσω αργότερα να τον βρω. Δυσανασχετεί. Κάποια στιγμή βαριέται και φεύγει.