Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου 2010

Απαντήσεις στην καθημερινότητά μας


Οι υποψήφιοι δήμαρχοι σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μιλούν για κυκλοφοριακό, παρεμπόριο, καθαριότητα, ζητιάνους, αδέσποτα

Του Παναγη Γαλιατσατου

Κυκλοφοριακό και πάρκινγκ, δημοτικές επιχειρήσεις, ζητιάνοι και αδέσποτα, παρεμπόριο και καθαριότητα. Το πλέγμα των προβλημάτων είναι κοινό στις μεγάλες ελληνικές πόλεις και ιδιαίτερα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Η «Κ» απευθύνθηκε στους υποψήφιους δημάρχους που στηρίζουν τα κόμματα εξουσίας στις δύο μεγαλουπόλεις, θέτoντάς τους το συγκεκριμένο πλαίσιο προβλημάτων με τις ίδιες ερωτήσεις. Η αφετηρία ήταν ευθύς εξαρχής άνιση. Ο Ν. Κακλαμάνης είναι ο δήμαρχος που διεκδικεί την επανεκλογή του, ενώ οι άλλοι τρεις διεκδικούν το θώκο.

Σε ό,τι αφορά το κυκλοφοριακό και το πρόβλημα του πάρκινγκ, είναι σαφές ότι οι κ. Καμίνης και Μπουτάρης προσανατολίζονται σε περιορισμό της αυτοκίνησης. Τόσο ο κ. Κακλαμάνης, όσο και ο κ. Γκιουλέκας τάσσονται εναντίον του περιορισμού των υπαλλήλων στις δημοτικές επιχειρήσεις. Ο κ. Γκιουλέκας διαβεβαιώνει ότι «δεν θα απολυθεί προσωπικό», ενώ ο κ. Κακλαμάνης τονίζει «πως δεν είναι στο πνεύμα της “ουσιαστικής κυβέρνησης” της Ελλάδας, δηλαδή της τρόικας». Ο δήμαρχος τονίζει ότι υπάρχει φτώχεια και ανεργία και ζητεί με έμφαση στο σημείο αυτό τις θέσεις του κ. Καμίνη. Εκείνος πάλι από την πείρα του ως Συνήγορος του Πολίτη, προτείνει προσέγγιση του ζητήματος με βάση τις ανάγκες που πρέπει να καλύψει μια δημοτική επιχείρηση.

Σε ό,τι αφορά την επαιτεία και τα αδέσποτα, ο δήμαρχος δηλώνει περήφανος και για το κοινωνικό δίχτυ προστασίας και για τα προγράμματα του δήμου για τα αδέσποτα. Ο κ. Καμίνης προαναγγέλλει άσκηση αρμοδιοτήτων και εφαρμογή του νόμου, γιατί «ο νόμος υπάρχει για να εφαρμόζεται», ενώ σε ό,τι αφορά τα αδέσποτα, θα υπάρξει συνεργασία με τις φιλοζωικές οργανώσεις. Το ίδιο θέλει και ο κ. Γκιουλέκας, ο οποίος προαναγγέλλει εντατικούς ελέγχους και ενεργοποίηση των κοινωνικών υπηρεσιών σε ό,τι αφορά την επαιτεία. Να ξεκαθαρίσουμε ότι «οι άνθρωποι που εξωθούνται στην αθλιότητα αλλά και τα αδέσποτα, δεν αποτελούν ρύπους προς απορρύπανση», τονίζει ο κ. Μπουτάρης.

Σε ό,τι αφορά το παρεμπόριο, ο κ. Κακλαμάνης επισημαίνει πως με δική του πρωτοβουλία λειτουργούν μεικτά κλιμάκια ελέγχου. Για τον κ. Καμίνη, το πρόβλημα δεν λύνεται με επιχειρήσεις «σκούπα». Απαράδεκτο φαινόμενο που δεν μπορεί να συνεχιστεί το χαρακτηρίζει ο κ. Γκιουλέκας, όμως ο κ. Μπουτάρης επισημαίνει πως καλύπτει ανάγκες στη δεδομένη οικονομική συγκυρία και ότι προσανατολίζεται στη δημιουργία νόμιμων φθηνών αγορών.

Σε ό,τι αφορά την καθαριότητα, ο κ. Κακλαμάνης υποστηρίζει ότι επί των ημερών του η κατάσταση έγινε καλύτερη, ενώ ο κ. Καμίνης επισημαίνει πως η καθαριότητα αποτελεί προϋπόθεση για την αισθητική αναβάθμιση της πόλης.

Οι ερωτήσεις
  1. Το κυκλοφοριακό, οι ώρες που χάνονται στην κίνηση, είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα της καθημερινότητας του πολίτη. Η έλλειψη πάρκινγκ είναι ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα. Μπορείτε, αν εκλεγείτε, να κάνετε κάτι για το κυκλοφοριακό και τι; Τι σχεδιάζετε για το πρόβλημα του πάρκινγκ;
  2. Οι δημοτικές επιχειρήσεις έχουν πλεόνασμα προσωπικού και δεν έχουν διακριθεί για τις υπηρεσίες που προσφέρουν. Συνήθως είναι υπέρογκα ελλειμματικές. Πώς θα τις κάνετε πιο αποτελεσματικές και πιο προσοδοφόρες; Θα κλείσετε κάποιες ή θα μειώσετε το προσωπικό αν δεν γίνεται αλλιώς;
  3. Ανήκουν και τα δύο στην εικόνα των μεγαλουπόλεων στη χώρα μας: Ζητιάνοι και μικροπωλητές στα φανάρια, αδέσποτα σκυλιά στους δρόμους και στις πλατείες. Μπορείτε να ελέγξετε τις διασταυρώσεις, ώστε να μην παρενοχλούνται οι πολίτες; Τι σχέδιο έχετε για τα αδέσποτα σκυλιά;
  4. Οι εμπορικές επιχειρήσεις πληρώνουν δημοτικά τέλη, το παρεμπόριο όχι. Το παρεμπόριο ανθεί όμως στους δρόμους, ακόμα και τους πιο εμπορικούς, στα όρια της δημοτικής σας επικράτειας. Δεν είναι άδικο αυτό; Και τι σκοπεύετε να κάνετε;
  5. Παρά το μεσογειακό φώς, οι ελληνικές πόλεις εμφανίζουν μια γκρίζα εικόνα, που ώς ένα βαθμό οφείλεται στην ελλιπή καθαριότητα. Οι πολίτες δεν είναι ικανοποιημένοι με την κατάσταση. Τι δυνατότητες έχετε να τη βελτιώσετε; Και τι σχεδιάζετε;
Νικήτας Κακλαμάνης

Δίχτυ κοινωνικής προστασίας, ειδική υπηρεσία για αδέσποτα

  1. Οι Δήμοι ακόμη και στη μετά «Καλλικράτη» εποχή, ουδεμία αρμοδιότητα έχουν για το κυκλοφοριακό εντός των «χωρικών τους υδάτων». Παράπλευρες μόνο παρεμβάσεις κάνουμε, όπως η παράταση του ωραρίου του μετρό με δική μας πρωτοβουλία, η πιλοτική πεζοδρόμηση στου Ψυρρή και στο Γκάζι τα Σαββατοκύριακα. Για τη στάθμευση εφαρμόζουμε και επεκτείνουμε την ελεγχόμενη στάθμευση και παράλληλα με το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, δημιουργούμε μικρούς υπόγειους χώρους στάθμευσης με επιφανειακά πάρκα με ζητούμενο την επιδότηση κόστους στάθμευσης για μόνιμους κατοίκους.
  2. Υποχρεωτικά λόγω «Καλλικράτη» οι Δημοτικές Επιχειρήσεις συγχωνεύονται ανεξαρτήτως νομικού καθεστώτος. Στον Δήμο Αθηναίων δραστηριοποιούνται αποτελεσματικά στην οικονομική και αστική ανάπτυξη, εταιρείες όπως ΑΕΔΑ (με έργα και εκτός Ελλάδας) και ΕΤΟΑΑ, στην κοινωνική πολιτική και βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών, όπως ο Οργανισμός Υγείας, ΟΡΟΔΑ, Τεχνόπολις, στην ενημέρωση όπως 9.84, στις νέες τεχνολογίες όπως ΔΑΕΜ (μηχανοργάνωση εξυπηρέτησης των μεταναστών της Ελλάδας με μεγάλες οφειλές χρημάτων από την κυβέρνηση). Δεν χρησιμοποίησα τις επιχειρήσεις για ρουσφετολογικές προσλήψεις (οι εργαζόμενοι μειώθηκαν κατά 22), δεν υπάρχουν μεγάλα ελλείμματα, πλην του 9.84 που παρότι είναι ειδική περίπτωση ελαφρύνθηκε κατά 52 άτομα. Δεν είμαι στο πνεύμα της πολιτικής της «ουσιαστικής κυβέρνησης» της Ελλάδας, δηλαδή της τρόικας. Υπάρχει ανεργία και φτώχεια. Δεν γνωρίζω σε ποιο πνεύμα πολιτεύεται ο κ. Καμίνης, αφού προτάθηκε από κόμμα (Δημοκρατική Αριστερά) που είναι εναντίον του μνημονίου, αλλά στηρίζεται από κόμμα (ΠΑΣΟΚ) και κυβέρνηση που είναι υπέρ του μνημονίου. Περιμένουμε την απάντησή του.
  3. Αποκλειστική ευθύνη έχουν τα υπουργεία Προστασίας του Πολίτη και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Στο πλαίσιο των δικών μας αρμοδιοτήτων, είμαι υπερήφανος για το δίχτυ κοινωνικής προστασίας (Κέντρο Σίτισης με 4.000 άτομα ημερησίως, Κοινωνικό Φαρμακείο το μοναδικό στην Ευρώπη, Κοινωνικό Παντοπωλείο, Αθηναϊκή Αγορά, Ξενοδοχείο των Φτωχών και δύο ενοικιαζόμενα ξενοδοχεία για αστέγους). Για τα αδέσποτα ζώα είμαστε ο μόνος Δήμος με οργανωμένη ειδική υπηρεσία και ολοκληρωμένο πρόγραμμα περίθαλψης, εμβολιασμού, στείρωσης, ηλεκτρονικής σήμανσης και προώθησης υιοθεσιών.
  4. Επειτα από δική μας παρέμβαση στα συναρμόδια υπουργεία, επιτέλους λειτουργούν μεικτά κλιμάκια (Δημοτική Αστυνομία, ΕΛ.ΑΣ., ΣΔΟΕ) με εντυπωσιακά αποτελέσματα. Ενδεικτικά το 2010 έγιναν από τη Δημοτική Αστυνομία 14.118 κατασχέσεις σε 578.488 προϊόντα παράνομης πώλησης (CD, DVD, είδη ένδυσης, υπόδησης, καλλυντικά, παιχνίδια, τσιγάρα, κ.λπ.), επιβλήθηκαν 937 πρόστιμα σε παραβάτες, ενώ έγιναν αναρίθμητες απομακρύνσεις μικροπωλητών χωρίς νόμιμες άδειες.
  5. Σας παραθέτω τα στοιχεία: το 2010 έχουμε 200 απορριμματοφόρα (50 το 2007), 55 πλυστικά οχήματα (20 το 2007), 90 οχήματα συλλογής ογκωδών αντικειμένων (30 το 2007), 50 σάρωθρα οδοκαθαρισμού (13 το 2007) 3 υπόγεια συστήματα (1 το 2007), 6.000 μπλε κάδοι (1.000 το 2007). Η κατάσταση δεν είναι ιδανική, αλλά πολύ καλύτερη. Η Αθήνα, βάσει στοιχείων των Ευρωπαίων tour operators, είναι καθαρότερη πόλη από Παρίσι, Λονδίνο, Ρώμη. Η προσπάθεια θα συνεχιστεί αλλά η ενεργός συμμετοχή των πολιτών είναι αναγκαία για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα.

Γιώργος Καμίνης

Μείωση των απορριμμάτων και εφαρμογή των νόμων

  1. Πρόκειται για έναν παραλογισμό: Η ιδιωτική αυτοκίνηση καταλαμβάνει σήμερα όλον, ουσιαστικά, τον διαθέσιμο χώρο της πόλης, παρεμποδίζει και συχνά απαγορεύει άλλες μορφές μετακίνησης και, παρ’ όλα αυτά, ούτε η ίδια δεν μπορεί να εξυπηρετήσει. Η λύση είναι μόνο μία: Η ενθάρρυνση των ηπιότερων μορφών μετακίνησης – με αξιόπιστα δημόσια μέσα μεταφοράς, με δίκτυο δημοτικών μεταφορών, με το ποδήλατο και, γιατί όχι, το περπάτημα. Και η αποθάρρυνση της χρήσης του ιδιωτικού αυτοκινήτου – με περιφερειακούς σταθμούς μετεπιβίβασης χαμηλού κόστους που θα αυξάνει όσο πλησιάζουμε προς το κέντρο. Η κίνησή μας θα διεκδικήσει για τον Δήμο ουσιαστικές αρμοδιότητες στα θέματα κυκλοφορίας.
  2. Είναι σίγουρο ότι έχουν πλεόνασμα; Ξέρετε, η άνιση και ανορθολογική κατανομή των υπαλλήλων αποτελεί πρόβλημα μεγαλύτερο από τον συνολικό αριθμό τους. Οπως, βεβαίως, και η δημιουργία φορέων με ανορθολογικά, πελατειακά κριτήρια, όπως συνέβη στον Δήμο Αθηναίων. Θα πρότεινα, λοιπόν, έναν άλλο τρόπο προσέγγισης: Ποιες συγκεκριμένες ανάγκες των πολιτών καλείται να καλύψει μια δημοτική επιχείρηση; Πώς θα τις καλύψει αποτελεσματικά; Πόσους υπαλλήλους χρειάζεται και ποιους; Υπάρχουν στην ίδια ή, μήπως, σε κάποια άλλη; Η εξυγίανση των επιχειρήσεων και η σύμπτυξη κατά συναφές αντικείμενο, αποτελούν μια πιο δημιουργική αντιμετώπιση.
  3. Αν και διαφορετικής ποιότητας, ναι, ανήκουν στην «εικόνα» των σύγχρονων μεγαλουπόλεων. Ακόμη περισσότερο, ανήκουν στην πραγματικότητά τους. Οπως και οι μετανάστες χωρίς χαρτιά, οι άστεγοι, οι επαίτες. Σε ό,τι αφορά τον Δήμο, η παρέμβασή μας θα είναι άμεση. Θα εφαρμόσουμε τον νόμο, διότι η νομιμότητα υπάρχει για να εφαρμόζεται. Λίγες σκέψεις για τα αδέσποτα ζώα. Υπάρχουν εξαιρετικές πρωτοβουλίες από φιλοζωικές οργανώσεις και δραστήριους πολίτες – δυστυχώς όχι από τον Δήμο Αθηναίων. Θα έχουν, όλες και όλοι, σημαντικό ρόλο στην προσπάθειά μας για την προστασία και την περίθαλψη των ζώων, την υγιεινή και την ασφάλεια των πολιτών.
  4. Στην προηγούμενη ερώτησή σας, έκανα, νομίζω, σαφή την άποψή μου. Ας μην έχουμε την αυταπάτη ότι με «επιχειρήσεις σκούπα» αντιμετωπίζονται τα προβλήματα αυτά. Το πρόβλημα επιστρέφει ή πάει απλώς λίγο παρακάτω. Το παρεμπόριο δεν απειλεί μόνο τη βιωσιμότητα των εμπορικών επιχειρήσεων. Είναι και ένας μηχανισμός εκμετάλλευσης και εξώθησης στην παρανομία. Είναι λάθος να το βλέπει κανείς μονοδιάστατα. Θέση μου είναι ότι πρέπει να εφαρμοστεί ο νόμος και παράλληλα, πρέπει να συνεργαστούμε όλοι και να βρούμε μια λύση αξιοπρεπούς διαβίωσης. Θα διεκδικήσουμε ενεργό ρόλο και ουσιαστική συνεργασία με όλους τους φορείς της μεταναστευτικής πολιτικής, θα ενθαρρύνουμε τον διάλογο με τις επαγγελματικές ενώσεις, θα συμπορευθούμε με τις οργανώσεις πολιτών.
  5. Για όσους αγαπούμε την Αθήνα, η εικόνα αυτή είναι πιο οδυνηρή. Περιγράφει, τη μεγαλύτερη διαχρονική αποτυχία των δημοτικών αρχών της και θέτει εκ των πραγμάτων προτεραιότητες. Καθαριότητα ως μέρος της αισθητικής αναβάθμισης της πόλης, λοιπόν. Με μείωση των παραγομένων απορριμμάτων, με ανακύκλωση στην πηγή, με διαχείριση των ειδικών αποβλήτων, με κομποστοποίηση. Και με προγράμματα ενημέρωσης και κινητοποίησης των πολιτών.

Κώστας Γκιουλέκας

Πολλοί έλεγχοι, όχι απολύσεις, μόνιμη νυχτερινή αποκομιδή

  1. Σχεδιάζουμε μια ολοκληρωμένη παρέμβαση για το «κυκλοφοριακό» στη Θεσσαλονίκη, με τρεις πυλώνες: τη βελτίωση των δημοσίων συγκοινωνιών, την εξυπηρέτηση του πεζού και του ποδηλάτη και τις αστικές αναπλάσεις και πεζοδρομήσεις στο κέντρο και σε γειτονιές. Για παράδειγμα, όταν συνδυάσουμε το μετρό με την αστική συγκοινωνία, με ευέλικτα μικρά δημοτικά λεωφορεία, με νέες λεωφορειολωρίδες, με πεζόδρομους ελεύθερους για τους συνανθρώπους μας με αναπηρίες, θα φτιάξουμε ένα δίκτυο μετακίνησης φιλικό προς τον πολίτη και το περιβάλλον. Επιπλέον, θα εφαρμόσουμε ολοκληρωμένη πολιτική στάθμευσης με έμφαση στην εξυπηρέτηση κατοίκων, εμπόρων και επισκεπτών του κέντρου. Ταυτόχρονα προωθούμε τη δημιουργία νέων δημοτικών υπόγειων χώρων στάθμευσης στις παρυφές του κέντρου και σε πυκνοκατοικημένες γειτονιές.
  2. Οι δημοτικές επιχειρήσεις υπάρχουν για να εξυπηρετούν τις ανάγκες των δημοτών και παράλληλα να υποστηρίζουν την ανάπτυξη της πόλης. Προσφέρουν στον πολιτισμό, τον αθλητισμό, την ενημέρωση. Μου αρέσουν οι ξεκάθαρες κουβέντες. Σε καμιά περίπτωση, όπου υπάρχουν προβλήματα, αυτά δεν θα επηρεάσουν τους εργαζομένους στις δημοτικές επιχειρήσεις. Δεν θα απολυθεί προσωπικό. Θα υπάρξουν όμως τροποποιήσεις σε οργανισμούς και αναδιάταξη των δημοτικών δυνάμεων, ώστε και οι εργαζόμενοι να μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους καλύτερα και οι πόροι να μην εξανεμίζονται.
  3. Χρειάζεται να συνδυάσουμε την αποτελεσματικότητα με την κοινωνική ευαισθησία. Οι έλεγχοι θα πρέπει να ενταθούν. Παράλληλα, σ’ αυτή τη δύσκολη συγκυρία, θα ενισχύσουμε και με νέες πρωτοβουλίες την κοινωνική πολιτική του Δήμου, που σήμερα περιλαμβάνει στέγαση και διατροφή μεγάλου αριθμού απόρων, ώστε να στηρίξουμε τους συμπολίτες μας που έχουν ανάγκη. Για το άλλο θέμα τώρα, θα λάβουμε μέτρα για την περισυλλογή των αδέσποτων ζώων, την περιποίηση των τραυματισμένων και την επαναφορά τους στους αρχικούς χώρους τους, αφού προηγουμένως τοποθετηθούν ειδικά περιλαίμια αναγνώρισης. Για όλα τα παραπάνω θα προχωρήσουμε και σε κοινές πρωτοβουλίες με τις φιλοζωικές οργανώσεις.
  4. Σχεδιάζουμε μια ολοκληρωμένη πολιτική για να στηρίξουμε τον εμπορικό κόσμο της Θεσσαλονίκης σ’ αυτή τη δύσκολη συγκυρία. Ειδικά, το απαράδεκτο φαινόμενο του παραεμπορίου δεν μπορεί να συνεχιστεί. Δοκιμάζει τις επιχειρήσεις και αποστερεί σημαντικά έσοδα από τα δημόσια ταμεία. Θα ενισχύσουμε τις υπηρεσίες ελέγχου και θα συνεργαστούμε με την κεντρική εξουσία για την καταπολέμησή του.
  5. Θα κατευθύνουμε την προσπάθειά μας στην καλύτερη αξιοποίηση του υπάρχοντος έμψυχου δυναμικού και στη συνεχή βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής. Στόχος είναι να πετύχουμε τη σταθερή και μόνιμη νυχτερινή αποκομιδή. Σκοπεύουμε να εφαρμόσουμε το καθημερινό πλύσιμο όλων των βασικών οδικών αρτηριών της πόλης κατά τις βραδινές ώρες. Προτεραιότητά μας να ενισχύσουμε την ανακύκλωση και από την είσπραξη των πόρων διάθεσης των υλικών να ενισχύσουμε τη δημιουργία χώρων πρασίνου και αναψυχής. Σχεδιάζουμε, επίσης, πρόγραμμα υπογειοποίησης των κάδων απορριμμάτων σε περιοχές, όπως το ιστορικό κέντρο, χώροι γύρω από μνημεία, σχολεία, νοσοκομεία και περιοχές των κεντρικών αγορών.

Γιάννης Μπουτάρης

Ευφυής σχεδιασμός, επιμονή, πάνω απ’ όλα εθελοντισμός

  1. Η δύσκολη περίοδος που περνάει η χώρα, αντανακλάται και στους πόρους της αυτοδιοίκησης και δεν επιτρέπει μεγαλόστομες και πολυδάπανες εξαγγελίες, που έτσι και αλλιώς, δεν είναι του χαρακτήρα μου. Πάντα ως επιχειρηματίας, επέλεγα καινοτόμες, αποδοτικές, ζυγισμένες σε κόστος και απόδοση, λύσεις. Για το πρώτο διάστημα, πέρα από τις αυτονόητες διεκδικήσεις για εξασφάλιση μόνιμων πόρων, θα προχωρήσουμε σε ενέργειες και ρυθμίσεις που απαιτούν κυρίως ευφυή σχεδιασμό, επιμονή στην εφαρμογή τους, αλλά και συνεννόηση με τους δημότες και τους κοινωνικούς φορείς για να ενεργοποιήσουμε τον εθελοντισμό και τη διάθεση προσφοράς της κοινωνίας των πολιτών. Δεν μπορεί τίποτε να έχει αποτέλεσμα αν δεν πεισθεί ο συμπολίτης ότι τα πράγματα δεν θα πάνε καλύτερα εάν δεν συμμετέχει ενεργά. Ο εθελοντισμός στην προσπάθεια αυτή είναι εξαιρετικά πολύτιμος. Σε ό,τι αφορά το κυκλοφοριακό, τo πρόβλημα είναι ευρύτερο. Αφορά την κίνηση των οχημάτων αλλά και των πεζών. Μόνο μια ολοκληρωμένη παρέμβαση και στις δύο κατευθύνσεις θα είχε αποτελέσματα (αποθάρρυνση της κίνησης στο κέντρο με ταυτόχρονη ενίσχυση των ΜΜΕ και των λεωφορειολωρίδων, κυκλική δημοτική συγκοινωνία στο κέντρο, πεζοδρόμια ελεύθερα από εμπόδια, διευκόλυνση του πεζού και του ποδηλάτου κ.ά.). Αξιόλογες μελέτες εκπονήθηκαν αλλά κιτρινίζουν στα συρτάρια. Θα επικαιροποιήσουμε και θα εφαρμόσουμε αυτές που ανταποκρίνονται στα παραπάνω κριτήρια. Κεντρικός στόχος να κάνουμε τη Θεσσαλονίκη πόλη ανθρώπων και όχι αυτοκινήτων.
  2. Ο «Καλλικράτης» θέτει συγκεκριμένο περιοριστικό πλαίσιο για τον αριθμό και το είδος των δημοτικών επιχειρήσεων. Θα εφαρμόσουμε τον νόμο, με μοναδικό στόχο την προσφορά ποιοτικών υπηρεσιών. Οι μετακινήσεις προσωπικού, η αναδιοργάνωση υπηρεσιών, η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων κάθε δράσης, είναι εργαλεία που θα χρησιμοποιηθούν.
  3. Καταρχήν απαιτείται καλή συνεργασία και με άλλες υπηρεσίες της πολιτείας. Να ξεκαθαρίσουμε ότι οι άνθρωποι που εξωθούνται στην αθλιότητα αλλά και τα αδέσποτα, δεν αποτελούν ρύπους προς απορρύπανση. Είναι δουλειά του Δήμου να ασχοληθεί και με αυτό, αντί να ρίχνει το μπαλάκι σε άλλους. Οσο για τα αδέσποτα, η ενίσχυση των χώρων υποδοχής, η στείρωση, η διαπαιδαγώγηση και ο έλεγχος όσων εγκαταλείπουν σκυλιά στους δρόμους, αλλά και η προτροπή για υιοθεσία, εντάσσονται στο πρόγραμμά μας.
  4. Το παρεμπόριο όπως και οι δήθεν λαϊκές αγορές, είναι μια λύση στη δύσκολη περίοδο που ζούμε, για όλες τις τάξεις. Πολλές φορές το παρεμπόριο είναι η κατάληξη λαθρεμπορίου, που δεν είναι ανεκτό. Η δημιουργία φθηνών αγορών σε ορισμένους χώρους είναι μια λύση που εξετάζουμε σοβαρά. Φυσικά, με πλήρη έλεγχο της προέλευσης των εμπορευμάτων και τήρηση των κανόνων.
  5. Η καθαριότητα της πόλης δεν είναι αποκλειστική ευθύνη του Δήμου. Ο πολίτης πρέπει να αντιληφθεί ότι πρέπει κυρίως ο ίδιος να συμμετέχει στην προσπάθεια να είναι η πόλη καθαρή. Δεν είναι δυνατόν να λάμπει το σπίτι σου και να ζέχνει ο δρόμος μπροστά από αυτό. Μια συστηματική καμπάνια ενημέρωσης μπορεί να βοηθήσει πολύ, με αναβάθμιση φυσικά των υπηρεσιών καθαριότητας, ανακύκλωσης κ.λπ.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 12/9

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου