Κυριακή 18 Απριλίου 2010

«Εγώ ο (παράνομος) μικροπωλητής της οδού Ερμού»


ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΑ

Το μυθικό Ντακάρ για τους λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού και του περίφημου ράλι είναι τερματισμός- στη Σενεγάλη φρέναρε μέχρι πρότινος η off road περιπέτεια. Για τον 27χρονο Γκεΐ Μπανταρά, τον μικρέμπορο της πρωτεύουσας της Σενεγάλης, ήταν η αρχή μιας περιπέτειας επιβίωσης από τη φτώχεια που τον έδερνε στη χώρα του. Με κατάληξη την Αθήνα, την Ερμού, όπου έγινε ο μικροπωλητής μετανάστης, ο οποίος απλώνει την παράνομη πραμάτεια του στον πεζόδρομο και τον δέρνουν (αυτοπροσδιοριζόμενοι σαν) αγανακτισμένοι έμποροι, οι οποίοι κυνηγούν τον ξένο που τους κόβει τις δουλειές.

Κατάγεται από τη Λουγκά, ένα χωριό 90 χιλιόμετρα μακριά από το Ντακάρ, όπου ζούσε ως πριν από δυόμισι χρόνια με τα άλλα τρία αδέλφια του και τους γονείς τουασχολούνται με τα χωράφια και την κτηνοτροφία. Οι πολεμικές συγκρούσεις στη σενεγαλέζικη επαρχία Καζαμάνς, περιοχή όπου δρουν αυτονομιστές, στα σύνορα με τη Γουινέα, δημιούργησαν προσφυγικό κύμα. Η ανέχεια εντάθηκε και τα αγόρια της οικογένειας Μπαραντά, ο Γκεΐ και ο αδελφός του, έφυγαν αναζητώντας καλύτερες συνθήκες ζωής.

Εναν μήνα έκανε να φτάσει στην Ελλάδα, ακολουθώντας την off road διαδρομή πολλών προσφύγων. Ας φαίνεται παράταιρο το δρομολόγιο: από τη Σενεγάλη στο Μαρόκο, από το Μαρόκο στη Λιβύη, από εκεί στο Ιράν, μετά στην Τουρκία, στην Ελλάδα, στην οδό Ερμού και ενίοτε έξω από την ΑΣΟΕΕ.

Διαθέτει την κόκκινη κάρτα που του δίνει, για περιορισμένο χρόνο, άδεια παραμονής στην Ελλάδα. Ζει μαζί με άλλα πέντε άτομα σε ένα διαμέρισμα δύο δωματίων, κοντά στην πλατεία Βικτωρίας. Εξι μοιράζονται το νοίκι των 350 ευρώ. Αγοράζει την πραμάτειά του από την ελληνική αγορά, από Κινέζους στην Ομόνοια και από αποθήκες Ελλήνων στην περιοχή, όπως λέει. Δεν στέλνει λεφτά στους γονείς του στη Σενεγάλη, οι οποίοι είναι πίσω μαζί με τις δύο αδελφές του. Γιατί; «Βγάζω ίσα ίσα για να ζω εδώ. Είναι δύσκολα τα πράγματα και ιδίως όταν η Αστυνομία μάς παίρνει τα πράγματα που πουλάμε και μετά δεν μπορούμε να δουλέψουμε, δεν έχουμε χρήματα για να αγοράσουμε καινούργια. Σιγά σιγά, πάλι από την αρχή...».

Περιγράφει μια τυπική ημέρα της ζωής του στην Αθήνα: «Σηκώνομαι το πρωί, πίνω έναν καφέ και τρώω ένα κομμάτι ψωμί. Καμιά φορά, για να πάει καλά η ημέρα, τραγουδάω ένα τραγούδι που λέει “αγαπώ τη Σενεγάλη” και βγαίνω έξω. Πηγαίνω στην Ερμού. Μένω ως τις 8 το βράδυ εκεί πουλώντας τσάντες και μικροπράγματα. Από κάθε τσάντα που πουλάω βγάζω 2-3 ευρώ. Εδώ κι έναν χρόνο όμως υπάρχει πρόβλημα, βγάζω μόνο 25-35 ευρώ την εβδομάδα. Μετά ξανά στο σπίτι. Γύρω στις 10 το βράδυ βράζουμε ρύζι, τρώμε και κοιμόμαστε. Ομως, αν τα πράγματα είναι άγρια στην Ερμού το πρωί και έχει πολλή Αστυνομία, γυρνάω πίσω στο σπίτι. Οταν έχω λεφτά, παίρνω κρέας αρνίσιο, καμιά φορά ψάρι και ΚόκαΚόλα. Πηγαίνω και σε άλλα σημεία για να πουλήσω μικροπράγματα, αλλά στην Ερμού έχει πιο πολλή κίνηση και είναι καλύτερα».

Τι του δίνει χαρά; «Οταν βλέπω έναν Ελληνα που έρχεται να μας υποστηρίξει και μας δίνει κουράγιο. Μια μέρα μπήκα σε ένα λεωφορείο και κουβαλούσα τα πράγματά μου σε μπόγο. Κάποιος με έβρισε. Μια Ελληνίδα αντέδρασε. Τον είπε ρατσιστή. Με ικανοποίησε αυτό». Το όνειρό του είναι μια ήρεμη ζωή και «αν είναι δυνατόν να μπορέσω να βοηθήσω την οικογένειά μου». Του λείπει η εικόνα από τις πολύχρωμες βάρκες των ψαράδων στη Σενεγάλη, οι άνθρωποι που δουλεύουν στα χωράφια της χώρας του, άλλοι που βόσκουν αγελάδες και πρόβατα, η «Ροζ λίμνη» (Lake Retba), η φημισμένη λίμνη με την υψηλή περιεκτικότητα σε άλατα και ορυκτά, η μουσική «mbalakh», όπως ονομάζεται η σενεγαλέζικη χορευτική μουσική στη διάλεκτο των Βολόφ- η πλειονότητα του πληθυσμού στη Σενεγάλη ανήκει σε αυτή την εθνοτική ομάδα.

Ως τη χειρότερη στιγμή στην Αθήνα περιγράφει την επίθεση που δέχθηκε στην οδό Ερμού το Σάββατο 10 Απριλίου, κατά τη διάρκεια της κινητοποίησης της ομάδας «Παρεμπόριο Stop». Υπήρξαν επεισόδια που κατέληξαν σε τραυματισμούς από την πλευρά των αφρικανών μικροπωλητών αλλά και από την πλευρά εκείνων που εναντιώνονται στο παρεμπόριο. «Είχαν έρθει κάποιοι στην Ερμού που μας φωτογράφιζαν, μας καλούσαν να φύγουμε, μας έβριζαν. Οταν μάζεψα τα πράγματά μου και γύρισα να φύγω, ένιωσα κάτι να με χτυπά στο πίσω μέρος του κεφαλιού. Είχαν πετάξει ένα μπουκάλι. Μετά πήγα στο νοσοκομείο. Θα ήθελα να μείνω στην Ελλάδα να δουλέψω. Θέλω να έχω μια ήρεμη ζωή. Αυτή τη στιγμή φοβάμαι. Με χτύπησαν γιατί έχω μαύρο χρώμα στο πετσί μου. Λένε ότι τους παίρνουμε τις δουλειές από τα μαγαζιά. Ομως πιστεύω ότι για τις απολύσεις, για το ότι πέφτει η δουλειά τους, φταίει η οικονομική κρίση. Ισως γι΄ αυτό έχουν κόψει οι δουλειές. Νιώθω θυμωμένος που με χτύπησαν». Ο Γκεΐ χαίρεται που του συμπαραστάθηκε η Κίνηση «Ενωμένοι ενάντια στον ρατσισμό και τη φασιστική απειλή» και λέει ότι είναι σίγουρος πως χρειάζονται συλλογικότητα και αλληλεγγύη για να ξεριζωθεί ο ρατσισμός. Ρατσισμός, η λέξη που επαναλαμβάνει συνεχώς...

ΚΟΣΤΟΣ ΚΑΘΟΛΟΥ «ΜΑΪΜΟΥ»
ΣΥΜΦΩΝΑ με εκτιμήσεις εμπορικών συλλόγων αλλά και επαγγελματοβιοτεχνικών επιμελητηρίων, το παρεμπόριο αντιπροσωπεύει το 30% του εμπορίου στην Ελλάδα, ξεπερνώντας κατά πολύ τα 5 δισ. ευρώ. Οι εμπορικοί σύλλογοι στις μεγάλες πόλεις της χώρας μας το χαρακτηρίζουν μάστιγα για την ελληνική οικονομία, καθώς οι τζίροι του ισοδυναμούν με φοροδιαφυγή μεγάλης τάξεως και με απώλειες εσόδων από το κράτος- συνδυασμός απωλειών από ΦΠΑ και φόρο εισοδήματος.

Κοινωνικά ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, όπως οι οικονομικοί μετανάστες, βρίσκουν πεδίο επιβίωσης σε αυτό, την ίδια ώρα που γίνονται και οι ίδιοι θύματα εκμετάλλευσης. Οπως επεσήμανε ο Εμπορικός Σύλλογος Αθήνας σχετικά με τα πρόσφατα επεισόδια στην οδό Ερμού (10.4.2010),«αν δεν υπάρξει άμεση και αποτελεσματική παρέμβαση της πολιτείας στη ρίζα του προβλήματος, δηλαδή σε όλους εκείνους που εισάγουν και τροφοδοτούν με προϊόντα τούς παράνομους μετανάστες, θα πυκνώσουν. Πολύ φοβόμαστε ότι σύντομα οι αψιμαχίες θα μετατραπούν σε ωμή βία με ανεξέλεγκτες επιπτώσεις».

ΤΟ ΒΗΜΑ 18/4

Τώρα επιτέθηκαν και εναντίον δημοτικών αστυνομικών με πέτρες, ξύλα και μπουκάλια οι αλλοδαποί μικροπωλητές--Επίσημη ανακοίνωση του Δήμου Πειραιά...

Το επεισόδιο, όπως αναφέρει η ανακοίνωση, σημειώθηκε στο παζάρι της Αλιπέδου. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, είχαν προηγηθεί συμπλοκές μεταξύ αλλοδαπών με αποτέλεσμα να τραυματιστεί σοβαρά ένας απο αυτούς, ο οποίος μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο.  Από την επίθεση υπέστησαν υλικές ζημιές οχήματα της Δημοτικής Αστυνομίας.

Στην ανακοίνωση επίσης επισημαίνεται: "Κανένας δεν μπορεί να ανεχθεί τέτοιες ενέργειες που καταλύουν κάθε έννοια νομιμότητας και θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή των πολιτών. Καλούμε το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα, για την αντιμετώπιση τέτοιων επικίνδυνων φαινομένων".

http://eglimatikotita.blogspot.com

Η «επανάσταση» των εμπόρων

Εμποροι ή «εθνικοακτιβιστές»;



Τα πρόσωπα που δίνουν τον τόνο στην ομάδα «Παρεμπόριο Stop» έχουν μια πολύ σαφή τοποθέτηση στο πολιτικό φάσμα, όσο κι αν οι ίδιοι σε δημόσιες δηλώσεις τους αποκρούουν τη συσχέτισή τους με κομματικούς σχηματισμούς.

Επικεφαλής της ομάδας των αυτοαποκαλούμενων «ακτιβιστών» είναι ο Παναγιώτης Δούμας, ο οποίος προβάλλει την ιδιότητα του καταστηματάρχη και τη συνδικαλιστική του θέση στο δ.σ. της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Αττικής.
Ομως, ο κ. Δούμας έχει σαφή πολιτική ταυτότητα και συνεχή δράση τα τελευταία χρόνια στα κόμματα και τα έντυπα της ακροδεξιάς. Από το 2005 προσχώρησε μαζί με τα άλλα στελέχη του λεπενικού Ελληνικού Μετώπου στο ΛΑΟΣ του Γιώργου Καρατζαφέρη και δραστηριοποιείται στην ΟΚΕ Εμπορίου του κόμματος. Αλλά η δράση του ξεκινά πολύ νωρίτερα. Το 1985 τον βρίσκουμε στη νεολαία της ΕΠΕΝ, το κόμμα δηλαδή που ίδρυσε ο δικτάτορας Παπαδόπουλος. Με πρόεδρο τον Μάκη Βορίδη, ο Δούμας ορίζεται μέλος της Κεντρικής Συντονιστικής Επιτροπής της οργάνωσης αυτής από το 1987 μέχρι το 1989. Το 1994 μετέχει με τον Βορίδη στην ίδρυση του Ελληνικού Μετώπου και εκλέγεται μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του, θέση που κρατά μέχρι την αυτοδιάλυση του αποτυχημένου αυτού εγχειρήματος. Στο διάστημα αυτό μετέχει ως εκπρόσωπος του Ελληνικού Μετώπου σε τοπικές και εθνικές εκλογές, ενώ το 2000 μετέχει στην κοινή εκλογική κάθοδο Ελληνικού Μετώπου - Πρώτης Γραμμής, με επικεφαλής τον Κώστα Πλεύρη.
Θυμίζουμε ότι το Ελληνικό Μέτωπο, αντιγράφοντας την πορεία του Λεπέν, επικέντρωνε την πολιτική του θεματολογία σχεδόν αποκλειστικά στο ζήτημα της μετανάστευσης. Σήμερα ο Δούμας είναι μέλος του «Δικτύου 21» και συνεργάζεται ως αρθρογράφος (ή γελοιογράφος) με τα έντυπα του «χώρου» Ελεύθερος Κόσμος, Ελεύθερη Ωρα, Patria και τις διαδικτυακές Ελληνικές Γραμμές, κεντρικό όργανο του εν υπνώσει Ελληνικού Μετώπου.
Παράλληλη πορεία ακολουθούν και άλλα προβεβλημένα μέλη της ομάδας «Παρεμπόριο Stop». Ο εκδότης και βιβλιοπώλης Ιωάννης Γιαννάκενας είναι κι αυτός πολιτευτής και στέλεχος του ΛΑΟΣ. Την πολιτική του καριέρα την ξεκίνησε από το σκληρό φιλοχουντικό και εθνικοσοσιαλιστικό ΕΝΕΚ το 1985. Μετείχε κι αυτός στην ίδρυση του Ελληνικού Μετώπου το 1994 και εκλέχτηκε στην Κεντρική του Επιτροπή, μέχρι που μεταπήδησε μαζί με τους συντρόφους του το 2005 στο κόμμα Καρατζαφέρη. Δοκίμασε κι αυτός την τύχη του σε διάφορες εκλογικές αναμετρήσεις με τα σχήματα στα οποία μετείχε. Πολιτεύθηκε και το 2000 με την κοινή κάθοδο υπό τον Πλεύρη. Είναι γραμματέας του Πανελλήνιου Συνδέσμου Μαχητών και Φίλων της Εθνικής Αντιστασιακής Οργανώσεως «Χ», ενώ μεταξύ άλλων εκδίδει τα βιβλία στελεχών και νοσταλγών της χούντας.
Ο Δημήτρης Ζαφειρόπουλος, εκδότης σήμερα του φιλοχουντικού «Ελεύθερου Κόσμου», υπήρξε πρώην υπαρχηγός της «Χρυσής Αυγής» και τον περασμένο Σεπτέμβριο προκάλεσε αναστάτωση στο ΛΑΟΣ, όταν ο Καρατζαφέρης ανακάλεσε την αρχική του απόφαση να τον χρίσει κομματικό υποψήφιο. Μόλις έγινε γνωστή η πολιτική ταυτότητα του Ζαφειρόπουλου, ο αρχηγός του ΛΑΟΣ τον έβγαλε από τις κομματικές λίστες παρά το γεγονός ότι είχε ο ίδιος ανακοινώσει επισήμως και μάλιστα από την κομματική εφημερίδα την υποψηφιότητά του στο νομό Αχαΐας. Από τη στιγμή αυτή ξεκίνησε και μια ανοιχτή διαφοροποίηση της σκληρής ομάδας των ακροδεξιών γύρω από την εφημερίδα αυτή, με σχόλια κι επικρίσεις για το ΛΑΟΣ.
Στους μήνες που μεσολάβησαν έχει συγκροτηθεί ένα ρεύμα κριτικής από τα (ακόμα πιο) δεξιά στον Καρατζαφέρη με πολλές διακυμάνσεις. Μια από τις τελευταίες σημειώθηκε με την παρασπονδία Κουριαννίδη (βλ. Ιός, «Μεταξύ εθνικοσοσιαλισμού και εθνικοσουρεαλισμού», 10.4.2010). Φαίνεται ότι το νέο επεισόδιο σ' αυτή τη διελκυστίνδα διεκδίκησης της ηγεμονίας στο χώρο της ακροδεξιάς έχει σχέση με την πρωτοβουλία που παρουσιάζουμε.
Και οι τρεις προαναφερόμενοι συνυπογράφουν μαζί με άλλους έξι τη μηνυτήρια αναφορά κατά του Κακλαμάνη.
Στην ιστοσελίδα που έχει ανοίξει στο Facebook η ομάδα «Παρεμπόριο Stop» προβάλλεται ως «υπεύθυνος επιχειρήσεων» ο Παναγιώτης Δούμας, ενώ έχουν ενδιαφέρον και οι ιδιότητες με τις οποίες εμφανίζονται οι συνεργάτες του. Βλέπουμε πολλούς «υπεύθυνους ακτιβισμού», έναν «υπεύθυνο περιφρούρησης», έναν «υπεύθυνο κινητοποίησης», έναν «υπεύθυνο οργάνωσης». Παράξενες αρμοδιότητες για μια παρέα του Facebook. Περίεργο είναι και το γεγονός ότι αυτές οι αρμοδιότητες (και τα πρόσωπα) άλλαξαν μετά την εκδήλωση του «ακτιβιστικού» χάπενινγκ του προηγούμενου Σαββάτου.
Στην ίδια σελίδα συναντάμε ως «νομικό σύμβουλο» της ομάδας τον Γιάννη Ζωγράφο που αρθρογραφεί στον «Ελεύθερο Κόσμο» και ως «υπεύθυνο Τύπου» τον Βαγγέλη Χανιώτη, αρθρογράφο της ίδια εφημερίδας και συγγραφέα βιβλίων του χώρου. Σ' ένα απ' αυτά τον πρόλογο έχει γράψει ο Ζαφειρόπουλος και τον επίλογο ο Πλεύρης. Ενα πραγματικό εθνικιστικό σάντουιτς. Οπως άλλωστε είπε ο Ζαφειρόπουλος στην παρουσίασή του, «το βιβλίο αυτό είναι εθνικιστικό και απευθύνεται σε εθνικιστές. Σ' όποιον αρέσει».

ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 18/4

Σάββατο 17 Απριλίου 2010

Ο χάρτης της παρανομίας στο κέντρο

Του Κωστα Oνισενκο
Ωρα 13.00, οδός Αγίου Κωνσταντίνου. Αυτοκίνητο σταματάει λίγα μέτρα από το ανακαινισμένο Εθνικό Θέατρο, ένας έμπορος ναρκωτικών δίνει ένα «φιξάκι» στον συνοδηγό και παίρνει χρήματα. Στο απέναντι πεζοδρόμιο ένας χρήστης ναρκωτικών αγοράζει τη δόση του από τέσσερα άτομα του κυκλώματος διακίνησης. Από αυτούς ο ένας κρατάει στην τσέπη του μια μικρή ποσότητα ναρκωτικών έτσι ώστε αν συλληφθεί να μην κατηγορηθεί για εμπόριο, τα υπόλοιπα ναρκωτικά βρίσκονται σε κοντινές «καβάντζες», σε ζαρτινιέρες, κάδους σκουπιδιών, κάτω από σταθμευμένα οχήματα, σε ρολόγια της ΕΥΔΑΠ κ.α. Οι υπόλοιποι τρεις εκτελούν τον ρόλο του τσιλιαδόρου: οι δύο κοιτάνε σε διαφορετικές κατευθύνσεις και ο τρίτος βρίσκεται σε πιο μακρινή απόσταση με ένα κινητό στο χέρι. Οι δράστες αντιλαμβάνονται την πεζή περιπολία από μακριά και απομακρύνονται, κάνουν τον γύρο του τετραγώνου και επιστρέφουν σε δέκα λεπτά.
Επτά άτομα στέκονται έξω από κατάστημα στην οδού Νικηφόρου, μεταξύ Αγίου Κωνσταντίνου και Πειραιώς, οι δύο μιλούν στο κινητό. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα τρεις ομάδες των δύο ατόμων περνούν από δίπλα τους και παραλαμβάνουν πακέτα με σπιρτόκουτα τα οποία, όπως μας εξηγούν θαμώνες της περιοχής, περιέχουν κάνναβη. Οι ομάδες κινούνται πεζή σε όλη την περιοχή μεταξύ Αγίου Κωνσταντίνου και Πειραιώς πουλώντας το «μαύρο», όπως το «διαφημίζουν» οι ίδιοι στους περαστικούς που περνούν από τη Μενάνδρου και τη Γερανίου. Οι επτά δεν μετακινούνται από τη θέση τους, ούτε όταν αντιλαμβάνονται τη φωτογραφική μηχανή να τους στοχεύει από απέναντι, ούτε όταν περνάει περιπολικό της Αμεσης Δράσης, αφού το «εμπόρευμά» τους βρίσκεται ήδη καλά φυλαγμένο σε «καβάντζα» σε απόσταση λίγων μέτρων.
Σφυρίγματα, συνθηματικάΣτη γωνία Σοφοκλέους και Μενάνδρου, που μαζί με την οδό Γερανίου θεωρούνται από τα πλέον επικίνδυνα σημεία του Κέντρου, βρίσκονται συγκεντρωμένοι δεκάδες χρήστες, αλλά και έμποροι ναρκωτικών. Μια κροτίδα δίνει το σύνθημα ότι έχει έρθει το εμπόρευμα, αμέσως σημειώνεται κινητοποίηση.
Ανάλογη εικόνα καταγράφεται και στην πλατεία Θεάτρου, μόνο που εκεί πολλοί από τους έμπορους είναι ως επί το πλείστον οι ίδιοι χρήστες ναρκωτικών.
Στις περιοχές με αυξημένη διακίνηση ουσιών η εγκληματικότητα είναι πολλαπλάσια των άλλων περιοχών της Αθήνας. Μικροκλοπές από τους τοξικομανείς, ληστείες σε περαστικούς από συμμορίες αλλοδαπών. Στην οδό Μενάνδρου, όπως καταγγέλλει στην «Κ» ο Ζώης Κωνσταντόπουλος, ο οποίος διατηρεί βιοτεχνία με ρούχα στην περιοχή, συμμορία περίπου 15 ατόμων πραγματοποιεί καθημερινές ληστείες. «Δύο ομάδες των πέντε ατόμων κρατάνε τσίλιες και εντοπίζουν τα υποψήφια θύματα στις εισόδους της Μενάνδρου, στη Σοφοκλέους και στην Πειραιώς, ενώ οι υπόλοιποι πραγματοποιούν τις ληστείες. Δρουν τις ώρες που δεν υπάρχει Αστυνομία. Μια παρόμοια συμμορία δραστηριοποιείται και κάτω από την 3ης Σεπτεμβρίου. «Βλέπεις να κυκλοφορούν τρία ή τέσσερα άτομα. Μόλις αυτοί βρίσκουν κάποιον να περπατάει μόνος, σφυρίζουν και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα εμφανίζονται άλλοι δέκα και επιτίθενται στον άτυχο περαστικό», περιγράφει ο Παν. Δαλάρης, καταστηματάρχης της περιοχής.
Τοξικομανείς επαίτες που κάνουν χρήση δημοσίως, παρεμπόριο, πιάτσες με εκδιδόμενες γυναίκες, αιματηρές συμπλοκές καθιστούν το κέντρο της Αθήνας απροσπέλαστο.

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 17/4

Απόστολος Κοκκινόπουλος: Έτσι μας χτύπησαν οι αφρικανοί στην Ερμού

Μια εβδομάδα μετά τα γεγονότα της Ερμού και την επίθεση των Αφρικανών μικροπωλητών εναντίον των Ελλήνων εμπόρων που διαμαρτύρονταν για το παρεμπόριο συναντήσαμε στον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών τον κτυπημένο, πρώην έμπορο, ΑπόστολοςΚοκκινόπουλο.

Κύριε Κοκκινόπουλε, αδιάκριτη ερώτηση και αν θέλετε απαντάτε: Ανήκετε σε κάποιον πολιτικό χώρο;
Δικαίωμα αλλά και υποχρέωση του κάθε Έλληνα είναι να παίρνει θέση σε κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα. Άρα κι εγώ πολιτικά τοποθετούμαι υπέρ των με αγώνα κεκτημένων δικαιωμάτων των εργαζομένων. Τον άγρια φορολογούμενων σύγχρονων πληβείων, προς όφελος του διεθνούς και ντόπιου κεφαλαίου της παγκοσμιοποίησης.
Παράπονό μου είναι η άρνηση της ηγεσίας του ΚΚΕ να αναγνωρίσει τις καταστροφικές συνέπειες της αθρόας εισόδου λαθρομεταναστών εις βάρος του Έλληνα εργάτη. Αυτός ήταν και ο λόγος που κάποτε αποχώρησα από την ΚΝΕ, της οποίας ήμουν ενεργό μέλος. Σήμερα, δεν σας κρύβω ότι ψηφίζω ΛΑ.Ο.Σ. παρ' ό,τι δεν είμαι ενεργός. Υπήρξα βέβαια από τα ιδρυτικά μέλη, με έντονη μάλιστα δράση, αλλά έπρεπε να αποσυρθώ, λόγω του ότι άνοιξα μαγαζί και δεν είχα χρόνο ν' ασχοληθώ με τα κοινά.

Το περασμένο Σάββατο τραυματιστήκατε στο κεφάλι, από έναν αφρικανό μικροπωλητή. Πώς βρεθήκατε εκεί; Γνωρίζατε προσωπικά τους διοργανωτές του «Παρεμπόριο STOP!»;Ευτυχώς που υπάρχει το «FACEBOOK», το «ΠΡΟΣΩΠΟΒΙΒΛΙΟ», όπως το αποκαλώ. Οι διοργανωτές της ομάδος μου έστειλαν πρόσκληση για να παρευρεθώ στην ακτιβιστική αυτή ενέργεια. Μάλιστα, μου άρεσε το γεγονός ότι είχε τονισθεί ότι στην συγκεκριμένη δράση δεν κάνουμε διαδήλωση, δεν φωνάζουμε συνθήματα ούτε προβαίνουμε σε οποιαδήποτε έκνομη ενέργεια. Μόνο θα φωτογραφίζαμε και θα μοιράζαμε έντυπα στους καταναλωτές. Βρήκα πρωτότυπη την ιδέα και πήγα. Εκεί τους γνώρισα όλους. Άνθρωποι έντιμοι, μεροκαματιάρηδες, κάποιοι μάλιστα είχαν φέρει και τις γυναίκες τους, ενώ ήταν και κάποια ηλικιωμένα άτομα.

Ήταν και ο ηλικιωμένος κύριος που κτύπησε;
Όχι, είμαι σίγουρος. Δεν ήμαστε πάνω από 20 άτομα, οπότε μπορώ να το πω με σιγουριά. Ο κύριος αυτός, εμφανίσθηκε κάποια στιγμή για να διαμαρτυρηθεί στους λαθρεμπόρους, όταν αυτοί άρχισαν να μας φτύνουν, να μας βρίζουν τις μανάδες και τις γυναίκες μας και την Ελλάδα.

Και πώς τον κτύπησαν;Τους είδε να προσπαθούν να μας κτυπήσουν με κάποια μεταλλικά στηρίγματα που κρατούσαν και παραδόξως για την ηλικία του μπήκε μπροστά, γιατί εμείς είχαμε συμφωνήσει να μην εμπλακούμε σε καμία περίπτωση. Έτσι, τον κτύπησαν με γροθιές, σωριάστηκε κάτω και αυτοί τραβήχτηκαν πίσω και άρπαξαν τα τραπέζια, τις καρέκλες, τα σταχτοδοχεία και τα ποτήρια από τις παρακείμενες καφετέριες και άρχισαν να μας τα πετούν.

180410-kokkinopoulos-emporoΕσείς πώς αντιδράσατε;Εμείς, αν και αγανακτισμένοι, αποφασίσαμε να τους ακολουθήσουμε, εξακολουθώντας να κρατούμε τις κάμερες, ώστε μόλις η αστυνομία εμφανισθεί, να υποδείξουμε τους δράστες. Τους δειλούς, τους άνανδρους που κτύπησαν γέρο άνθρωπο. Έτσι τους ακολουθήσαμε τρέχοντας από απόσταση και κατά την διάρκεια της καταδίωξης, κάποιος από αυτούς έμεινε πίσω και με κτύπησε με ένα καδρόνι στο κεφάλι.

Παρά ταύτα, συνεχίσατε να τους καταδιώκετε;
Εννοείται! Εν τέλει τραυματίστηκαν συνολικά - ελαφρά οι περισσότεροι ευτυχώς - πέντε άτομα.

Εσείς, ή κάποιο άλλο μέλος της ομάδος, κτυπήσατε κανέναν;Κατά παράφραση του κινεζικού ρητού «μία εικόνα είναι χίλιες λέξεις», σας απαντώ ότι ένα βίντεο είναι δέκα χιλιάδες λέξεις.

Ο τηλεοπτικός σταθμός «Αντέννα» είπε ότι είχατε πάρει καδρόνια και κτυπούσατε τους μικροπωλητές. Εμφανίσθηκε μάλιστα και κάποιος εξ' αυτών με δεμένο το κεφάλι.
Απ' τον συκοφάντη βλάπτονται δύο: ο συκοφαντούμενος και αυτός που πιστεύει τον συκοφάντη. Ο κύριος Μπάντρα Γκέι, έχω σημειώσει το όνομά του, δεν μου λέει τίποτε. Έβαλε απλά ένα δίχτυ στο κεφάλι του. Αφού εμείς είμαστε όλοι επώνυμα στην ομάδα, γιατί δεν μας μηνύει; Θα χαρώ πολύ αν το κάνει. Πήγε στον ιατροδικαστή; Εγώ πάντως πήγα.

Μια τελευταία ερώτηση: Τι δουλειά κάνετε;
Είμαι άνεργος, πρώην καταστηματάρχης σ' έναν από τους ακριβότερους δρόμους της Αθήνας. Είχα την τύχη βέβαια, να έχω δουλέψει στο παρελθόν και ως οικοδόμος. Έκλεισα την επιχείρησή μου, επειδή κάποιοι παίζουν τζάμπα τους ανθρωπιστές στις πλάτες των εργαζομένων. Γιατί κι εμείς οι μικρέμποροι εργαζόμενοι είμαστε.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 17/4

Προχωράει η μήνυση κατά Κακλαμάνη και ΕΛ.ΑΣ.


Σε συνέχεια της κατατεθείσας ενώπιον του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου μηνυτήριας αναφοράς από συνδικαλιστές εμπόρους και καταστηματάρχες του ιστορικού κέντρου της Αθήνας, ο κ. Εισαγγελέας, μετά από μελέτη της υπόθεσης, έκρινε ότι στοιχειοθετείται νομικά και διαβιβάστηκε αρμοδίως, προκειμένου να διαταχθεί από τον καθ' ύλην αρμόδιο Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών, προκαταρκτική εξέταση για τη διαπίστωση των καταγγελλόμενων πράξεων και τον συσχετισμό τους με τα υπαίτια πρόσωπα.
Να σημειωθεί ότι οι σοβαρότερες από τις πράξεις που καταγγέλθηκαν είναι οι κατηγορίες για λαθρεμπορία και παράβαση καθήκοντος.

Η αλήθεια για τα γεγονότα του περασμένου Σαββάτου στην Ερμού

Μια εβδομάδα μετά τα γεγονότα της Ερμού, με την ομάδα «Παρεμπόριο Stop» να δέχεται την επίθεση των Αφρικανών μικροπωλητών οι εξελίξεις ήταν ραγδαίες. Η ομάδα, καλά οργανωμένη επικοινωνιακά, διοχέτευσε στον Τύπο φωτογραφίες και πλάνα από τα όσα συνέβησαν. Αυτό βέβαια, δεν εμπόδισε τα κατεστημένα μέσα και ιδιαίτερα κάποια που έχουν ουσιαστικά καταληφθεί από αριστερούς του ΣΥΡΙΖΑ και της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς, να δώσουν μία εντελώς διαφορετική εικόνα για τα όσα συνέβησαν και να παρουσιάσουν το γεγονός ως ρατσιστική επίθεση. Για άλλη μια φορά, το Indymedia λειτούργησε ως πρακτορείο ειδήσεων, από το οποίο άντλησαν τις προκατασκευασμένες πληροφορίες τους.

Την Δευτέρα το πρωί, ο επικεφαλής του «Παρεμπόριο STOP!», Παναγιώτης Δούμας εκλήθη από τον δημοσιογράφο Γιώργο Παπακωνσταντίνου να απαντήσει σε ερωτήσεις σχετικά με την ομάδα και τα γεγονότα που είχαν προηγηθεί. Ο Παναγιώτης Δούμας συναντήθηκε με τον εν λόγω δημοσιογράφο και απήντησε σε αρκετά ερωτήματα, τα οποία, όπως ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου έλεγε θα μονταρισθούν σε ένα βιντεάκι ενός περίπου λεπτού, από το οποίο θα έβγαινε η ουσία. Του εξήγησε ότι τα μέλη της ομάδος είναι έμποροι, του εξήγησε ότι από μέρους τους δεν ασκήθηκε βία και ότι το μόνο που κρατούσαν στα χέρια τους κατά την διάρκεια των επεισοδίων ήταν κάμερες και τον βεβαίωσε ότι έχουν τραυματισθεί πέντε άτομα, μεταξύ των οποίων ένας εβδομηνταδυάχρονος.

Αίσχος παραπληροφόρησης
Το ίδιο βράδυ, το δελτίο ειδήσεων του σταθμού ξεκινώντας από τον παρουσιαστή Γιάννη Παπαδόπουλο επιδόθηκε σε ένα αίσχος παραπληροφόρησης και αλλοίωσης όσων είχαν ειπωθεί. Με τον τίτλο «Νταήδες ανέλαβαν να βάλουν τάξη στο εμπορικό κέντρο» ο Παπαδόπουλος προλόγισε το ανεκδιήγητο ρεπορτάζ λέγοντας ότι «Κυνηγοί των μεταναστών πήραν τον νόμο στα χέρια τους».
Ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου είπε στο ρεπορτάζ του ότι «ομάδα νταήδων αποφάσισε να κάνει επιχείρηση σκούπα για να καθαρίσει την οδό Ερμού από τους παράνομους μικροπωλητές». Καμμία κουβέντα για την ομάδα, καμμία κουβέντα για την μήνυση, καμμία κουβέντα για τα φυλλάδια, ενώ η βιντεοσκόπηση ήταν γι' αυτόν... «πρόφαση». Είχε, βλέπετε, άλλες πιο έγκυρες πηγές, όπως έναν Σενεγαλέζο μικροπωλητή, που δεν διστάζει, ενώ παρανομεί, να βγαίνει με το όνομά του στις κάμερες. Είχε και τον επαγγελματία μεταναστοπατέρα, Πέτρο Κωνσταντίνου, γνωστό από την συμμετοχή του στον ΑΝΤΑΡΣΥΑ, ΣΕΚ, ΓΕΝΟΒΑ 2000, Αντικαπιταλιστική Συμμαχία κλπ., ο οποίος καταδίκασε τον ρατσισμό.

Την ώρα που ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου έλεγε ότι «οι εικόνες» τις οποίες παρεμπιπτόντως το ίδιο το «Παρεμπόριο STOP!» είχε διοχετεύσει, «κατέγραψαν την δίωξη των μεταναστών με καδρόνια και καρέκλες» στην οθόνη μας βλέπαμε έναν Αφρικανό να σηκώνει ένα μαδέρι και να απειλεί αυτούς που τον βιντεοσκοπούσαν. Αποθέωση του αίσχους ήταν η συρραφή των δηλώσεων του Παναγιώτη Δούμα, ο οποίος φέρεται να είπε: «...Δεν είναι δική μας δουλειά να τους διώξουμε. Ακριβώς αυτό ήρθαμε να κάνουμε...».

Οι έμποροι απέναντι στα ΜΜΕ
Στο επίσημο στρατόπεδο των εμπόρων της Αθήνας, τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών, τα πράγματα ήταν διαφορετικά. Ο Σύλλογος εξέδωσε την περασμένη Δευτέρα δελτίο τύπου, όπου ουσιαστικά έλεγε ότι «τα επεισόδια είναι το αποτέλεσμα της αγανάκτησης όλων εκείνων που πληρώνουν φόρους, που καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές, που παρέχουν με πλήρη απασχόληση εργασία σε χιλιάδες ανθρώπους, που πληρώνουν υψηλά ενοίκια, που είναι τα μόνιμα θύματα κάθε προγράμματος δημοσιονομικής εξυγίανσης», ενώ ζητούσε την ενεργοποίηση της ειδικής νομοθεσίας της Ολυμπιακής περιόδου. Στην Γενική Συνέλευση της περασμένης Τετάρτης, ο Παναγιώτης Δούμας καταχειροκροτήθηκε στην παρέμβασή του, ενώ εκλήθη και ο πρώην έμπορος Απόστολος Κοκκινόπουλος, θύμα των επιθέσεων των Αφρικανών, να καταθέσει την μαρτυρία του.

Δημήτρης Ζαφειρόπουλος